Produk-produk Bioasli boleh dibeli secara online dan Ahli Bioasli boleh membuat bayaran melalui ATM BANK, Visa kad, Master Kad atau sebarang kad kredit secara online di seluruh dunia. PRODUK HEBAT, MURAH DAN BERKESANPRODUK TERUS DARI KILANG YANG DI MILIKI SENDIRI OLEH BIO-ASLI.COM dan lokasi kilangnya adalah di BNO, SABAK BERNAM,SELANGOR

LELAKI YANG EGO  


benar ke kaum lelaki ni jenis yang ego dalam membicarakan permasalahan sex? atau kaum lelaki memang jenis yang dilahirkan dengan ego yang tinggi? jenis tak mahu mengaku kelemahan diri?

Prof Dr. Wimpie Pangkahila, seorang pakar sek-sologi, telah bertanyakan kepada ramai suami mengenai masalah ini, dan beliau mendapati ia adalah sesuatu yang subjektif. Tidak ada jawapan khusus kerana dalam masalah seksual, seseorang suami mungkin mengakui ego tetapi untuk kepentingan bersamamungkin sebaliknya.

Mungkin suami merasa dirinya tidak ego, sedangkan isteri mengakui keegoan suaminya. Percangahan ini mungkin muncul kerana mereka salah faham mengenai seksual, terutamanya mengenai keinginan seksual pasangan.

Sikap ego suami, mungkin menyebab-kan isteri tidak cukup menerima rangsangan seksual, di peringkat foreplay mahupun rangsangan semasa mela-kukan hubungan seksual. Akibatnya, isteri berasa sakit ketika melakukan hubungan seks sehingga gagal orgasme.

Jika keadaan ini berterusan, akhirnya isteri kehilangan dorongan seksual dan boleh mengalami vaginismus. Jika ini berlaku hubungan seksual tidak dapat dilakukan. Bagaimana-pun ramai suami ego tidak faham isterinya tidak pernah menikmati hubungan seksual dan tidak tahu masalah seksual yang dialami oleh isteri kerana mereka hanya tahu menikmati kepuasan sendiri.

Maka yang menjadi masalah sebenarnya bukan bagaimana isteri harus memuaskan suami, tetapi bagaimana pula suami harus memuaskan isteri.

Berikut beberapa saranan yang boleh membantu:-

1- Isteri juga seperti anda: Ini bermakna isteri mempunyai dorong¬an seks dan kepertuan seksualnya juga perlu dipenuhi. Jangan anggap isteri hanya sebagai objek seksual untuk memuaskan suami.

2- Ramai isteri mengalami masalah seksual tetapi tidak berani berterus terang kepada suami: Carilah jalan supaya isteri tidak takut atau malu berterus terang sama ada dia menikamati seks atau tidak.
Kurung dari kain kasa ungg.

3- Memuaskan isteri adalah kewajipan anda: Sebagaimana anda selalu berasa puas, setiap kali melakukan hubungan seksual, maka anda mesti melakukan perkara yang sama kepada isteri.

4- Jika anda mengalami gangguan fungsi seksual dan isteri selalu mengeluh tidak puas, segera atasi dengan cara yang betul dan penuh tanggungjawab.

Jika suami melakukan semua saranan di atas, yakinlah bahawa isteri tidak akan kecewa dan tidak menganggap anda sebagai suami egois.

Sebaliknya kalau anda tetap menjadi suami egois, bersedialah menghadapi dan merasakan akibatnya. Mungkin pada awal-nya hanya isteri yang mengalami akibat keegoan anda tetapi untuk jangka masa panjang anda sebagai suami juga akan merasainya.

Isteri yang kebetulan mempunyai suami egois akan lebih baik jika mengambil sikap dan tindakan seperti berikut:-

I- Beritahu suami apa yang anda inginkan dalam hubungan seksual dan beritahu tentang masalah seksual dialami. Ingat dia juga seperti isteri tidak semuanya faham tentang seksual.

2- Berterus teranglah jika anda memerlukan rangsangan terlebih dahulu, jika suami tidak tahu melakukannya, atau kalau rangsangannya tidak anda sukai, katakan juga secara berterus terang.

3- Jalin hubungan komunikasi yang baik, minta suami membaca buku atau tulisan berkaitan seksual dan menghadiri seminar dan perbincangan tentang masalah berkaitan yang dikendalikan oleh tenaga pakar.

4- Jika suami me¬ngalami gang¬guan fungsi seksual, jangan bosan menya-rankan suami berjumpa dengan pakar untuk mengenalpasti masalah dan mendapat-kan rawatan. Jika suami tidak mengakui, jangan lemah semangat, jika perlu temaninya mengatasi berjumpa pakar atau menjalani rawatan dan anggap ia sebagai masalah bersama.


CIRI-CIRI SUAMI EGOIS

SEKURANG-KURANGNYA ada tiga kumpulan lelaki yang boleh dianggap sebagai suami egois, walaupun mereka tidak merasa demikian.
• Kumpulan pertama: Suami yang tidak memperdulikan tentang kehidupan seksual isterinya. Anggapan mereka, isteri wajib melayan dan memuaskan keperluan seksual suami. Isteri dianggap objek seksual, oleh itu tidak perlu mengeluh atau menuntut.

• Kumpulan kedua: Suami memahami kehidupan seksual isterinya, tetapi disebabkan tidak tahu bahawa isteri juga menghadapi masalah seksual. Maka mereka tidak tahu bahawa mereka mengalami masalah egois, sedangkan isteri cukup tertekan dengan sikap mereka.

• Kumpulan ketiga: Suami yang memahami kehidupan seksual isterinya, tetapi kerana mengalami gangguan fungsi seksual, maka isteri mengalami masalah. Bila isteri mengeluh, mereka tidak mampu mengatasinya.


ANDA TERMASUK DALAM SUAMI JENIS KUMPULAN MANA?

Jika anda termasuk dalam kumpulan pertama, anda memperlakukan isteri sebagai objek seksual, anda hanya mahu isteri dapat memberikan kepuasan sek¬sual, tanpa mempedulikan keinginannya. Jika isteri menolak, anda menyalahkan isteri dan menganggap dia tidak melakukan tanggungjawabnya.

Jika anda termasuk dalam kumpulan kedua, anda mengikuti perkembangan seksual isteri kerana tidak menganggap isteri sebagai pemuas nafsu semata. Tetapi anda tidak mengetahui bahawa isteri sedang mengalami masalah seksual, isteri juga tidak mem-beritahu suami bahawa mengalami masalah seksual. Anda tetap melakukan hubungan seksual seperti anda kehendaki, tanpa mengetahui bahawa isteri tidak dapat menikmatinya.

Anda termasuk dalam kumpulan ketiga, jika tidak mempedulikan kehidupan seksual isteri. Keluhan isteri tidak memberi apa-apa makna, anda tidak berupaya megatasi masalahnya dan tetap saja melakukan hubungan seksual seperti anda inginkan.
dipetik dari:http://infoseks1.blogspot.com/

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ LELAKI YANG EGO

 

Design by Amanda @ Blogger Buster