Produk-produk Bioasli boleh dibeli secara online dan Ahli Bioasli boleh membuat bayaran melalui ATM BANK, Visa kad, Master Kad atau sebarang kad kredit secara online di seluruh dunia. PRODUK HEBAT, MURAH DAN BERKESANPRODUK TERUS DARI KILANG YANG DI MILIKI SENDIRI OLEH BIO-ASLI.COM dan lokasi kilangnya adalah di BNO, SABAK BERNAM,SELANGOR

NATURAL SOAP  


Produk Baru :

HARGA :RM25.00

Natural Soap Minyak Kelapa Dara

Berat :

80mg


Kandungan :



Minyak Kelapa Dara, Natrium Hidroksida, Natrium Karbonat, Natrium Klorida

Gliserin, Parfum, Asid Stearik, Butil Hidroksi Toluena


Cara penggunaan :

Gunakan sabun ketika mandi


TAHUKAH ANDA?
Sabun yang banyak di pasaran yang disebut sebagai sabun, sebenarnya adalah detergent, iaitu bahan asli yang di pakai adalah Sodium Lauryl Sulfate ( SLS), Sodium Laureth Sulfate (SLES) merupakan bahan asas pembuatan detergent , SLS berfungsi sebagai surfactant ( surface active agent) atau agen pembersih. Kerana bersifat pembersih, maka lemak - lemak yang berfungsi untuk melindungi kulit juga ikut larut, sehingga kulit menjadi kering dan akan mengakibatkan iritasi.
Sabun mandi komersial pada umumnya mengandungi banyak bahan-bahan kimia seperti kandungan petroleum, synthetic chemical, dan petrochemical (chemicals harmful) yang dapat merosakkan kulit.



FAKTA TENTANG SABUN KELAPA DARA
Kandungan bahan-bahan yang terdapat dalam Sabun Kelapa Dara adalah ramuan asli khazanah alam yang diperkaya dengan minyak kelapa dara bagi membantu memelihara kesegaran badan serta menjadikan kulit lebih licin, halus serta bersih secara semulajadi. Setiap kandungan bahan-bahan mempunyai fungsi seperti:


Asam Stearat / Stearic Acid
Dipakai untuk membuat sabun natural (optional) dan sabun transparan, fungsinya adalah untuk mengeraskan sabun dan menstabilkan busa.
NaOH (Natrium Hydroxide)
Disebut juga kaustik soda atau soda api, merupakan bahan kimia yang harus ada dalam pembuatan sabun. Merupakan senyawa alkali yang bersifat basa dan mampu menetralisir asam.

Glycerin
Adalah produk samping dari reaksi hidrolisis antara minyak nabati dengan air untuk menghasilkan asam lemak. Glycerin merupakan humektan sehingga dapat berfungsi sebagai pelembap pada kulit. Glycerin berbentuk cairan jernih, tidak berbau dan memiliki rasa manis.



KELEBIHAN SABUN KELAPA DARA
Sabun Kelapa Dara adalah sabun mandi alami/ herbal yang diperbuat dari bahan-bahan alami dan dilengkapi dengan Minyak Kelapa Dara dan bahan-bahan yang kaya dengan Vitamin A, E yang berfungsi melambatkan proses penuaan kulit, melindungi kerosakan kulit dan menjaga kulit agar awet muda sehingga lembut dan halus. Selain khasiat minyak kelapa dara yang kaya dengan vitamin anti oksidan, bahan-bahan lain yang terkandung dalam Sabun Kelapa Dara juga berfungsi menghilangkan kedut di wajah dan juga penyakit kulit yang berfungsi sebagai antibodi.

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ NATURAL SOAP

 

Design by Amanda @ Blogger Buster